Blog en Nieuws

Professionele geurconcepten en toepassingen voor bedrijven

Hoe intuïtief of goed getraind uw klantenserviceteam ook is, nog voordat hun service aan bod komt, bepaalt geur al de sfeer. Die eerste momenten zijn cruciaal om een connectie te maken en de weg naar verkoop te vergemakkelijken. Zorg er daarom voor dat de eerste ademteug die uw klanten nemen in uw winkel, kantoor of […]

Lees meer

Hoe Geurmarketing Werkt

Denk eens aan het binnenlopen van een bakkerij. Hoewel zij niet uitsluitend bakken voor geurmarketing, wekt de geur van versgebakken koekjes en brood het verlangen en verleidt mensen om te kopen. Makelaars maken gebruik van geur bij het presenteren van een huis. En dit zijn slechts enkele voorbeelden. Er is een reden dat het werkt. […]

Lees meer

Geurservices voor bedrijven

Wanneer we in ons dagelijks leven behoefte hebben aan comfort, concentratie of ontspanning, is het tijdloze advies altijd hetzelfde: haal diep adem. Dit bewijst hoe belangrijk geur is voor onze beleving en is de reden dat geurbeleving steeds meer een onmisbare toevoeging wordt voor de grootste namen in het moderne bedrijfsleven. Geurservices voor bedrijven Onze […]

Lees meer

Hoe uw reukzin de waargenomen kwaliteit kan beïnvloeden

Van al onze zintuigen wordt de reuk vaak het meest onderschat, terwijl het juist een enorme invloed heeft op hoe wij de wereld om ons heen ervaren. De juiste geur kan een anders gewone ruimte transformeren tot een omgeving die luxe en exclusiviteit uitstraalt. Omgekeerd kan een onaangename geur direct een slechte indruk wekken en […]

Lees meer

Wat zit er in een geur? Gelukkige klanten!

Denk eens terug aan de laatste keer dat u een winkel binnenliep. Herinnert u zich de geur die in de lucht hing? Misschien niet bewust, maar het zou goed kunnen dat u met meer aankopen de deur uitging dan u oorspronkelijk van plan was, simpelweg omdat de winkelier een effectieve marketingstrategie toepaste: geurbeleving. Wetenschappelijk onderzoek […]

Lees meer

Productiviteit met de Juiste Geur

Tegenwoordig bestaan er talloze manieren om producten en diensten onder de aandacht te brengen van consumenten. Inspelen op hun interesses is slechts één strategie binnen succesvolle marketing. Geurbeleving betreft het verspreiden van een aangename geur die onlosmakelijk verbonden raakt met de sfeer van een merk of locatie en is een strategie die bijzonder effectief is […]

Lees meer

Ambient Scenting & Consumentengedrag

Waarom is de reukzin zo krachtig? Wanneer er een geur in de lucht hangt, reist deze via het reukorgaan in uw neus rechtstreeks naar het corticale deel van uw hersenen. Op deze manier reageren geuren direct op uw emoties en bijbehorende sensaties, zonder tussenkomst van andere delen van de hersenen die emoties verwerken. Uw denken […]

Lees meer

De kracht van geur op het menselijk gedrag

Vers gebakken brood, pas gemaaid gras, bloemige parfums. Deze geuren worden vaak geassocieerd met aangename herinneringen aan een favoriete bakker, een zomerse middag of een vroegere geliefde. Ze maken dat wij de geur diep inademen, terwijl lang vergeten herinneringen terugkomen. Maar waarom roept geur zulke sterke emoties op? Geuren kunnen onze werkprestaties, gedrag en stemming […]

Lees meer

De kracht van geurbeleving in hotels en casino’s

Stelt u zich het volgende scenario eens voor: u loopt een hotellobby binnen en voelt zich onverklaarbaar direct meer op uw gemak, meer thuis. Wanneer het hotel onderdeel is van een internationale keten, gaat u die specifieke geur al snel verbinden met het merk. Elke keer dat u opnieuw een lobby binnenstapt, versterkt dit gevoel […]

Lees meer